Ekologické mohou být i doplňky pro pejsky. Říká milovnice psů a zakladatelka značky Re.Bruns Victoria Židková

Victoria Židková je v Point One nováček. Je také jedna z mála členů, kteří přišli do Point One úplně mimo ČZU, ale její podnikání se se svou povahou k Pointu perfektně hodí. Victoria vystudovala firemní managemet na VŠEM a když si před 4,5 roky pořídila pejska, rozhodla se, že mu chce být co nejvíce na blízku. A protože do zaměstnání se psi né vždy úplně hodí, rozhodla se konečně začít podnikat a založila vlastní ekologickou značku s doplňky pro pejsky Re.Bruns. O tom, jak ekologie prostupuje do psí módy, kdo jí pomáhá s navrhováním produktů nebo jaké má plány na rok 2021, jsme si s Victorií povídali v našem dalším rozhovoru.

re.bruns

 

Ahoj Victorio, má tradiční otázka na začátek, můžeš nám svůj projekt Re.Bruns představit jednou větou?

Značka Re.Bruns spojuje lásku ke psům a k přírodě, vyrábíme obojky a kšíry z recyklovaných materiálů v České republice.

Ekologie, udržitelnost nebo slowfashion proniká stále častěji do dalších a dalších odvětví, jak velkou roli hraje ve vztahu k výrobkům pro psí mazlíčky?

Daleko víc značek, ať už větších či menších, se tomuto tématu začíná věnovat. Vědí, že tu jsou důvody nejenom marketingové, ale že důraz na ekologii prospívá i naší planetě, takže je dobré na to myslet. V rámci módy domácích mazlíčků to tak ještě není vidět, ale ten posun tady vnímám, i když to ani zdaleka není tak, jak u módy a doplňků pro lidi.

Výrobky, které děláme přímo my z recyklovaného polyesteru, ještě nikdo v ČR z recyklovaných materiálů nedělá, ve světě jsem našla jednu firmu, která dělá obojky, ale zatím to nemají ještě dotažené.

Při navrhování vlastních výrobků používáte recyklované látky, nevyužité plastové nebo dlouhověké materiály. Kde je berete a jak celý proces výroby probíhá?

Proces výroby látek z recyklovaného polyesteru probíhá tak, že se nejprve sesbírá plast z různých zdrojů, který se přetaví na takové malé plastové plíšky. Tyto plíšky se následně zahřívají a na speciálních strojích se z nich vytvoří tenká vlákna. Z vláken se pak na jiných speciálních strojích tká samotná látka, která má daleko nižší uhlíkovou stopu a také je na ni při výrobě použito daleko míň vody.

Bohužel v Česku tyto zpracující firmy ještě neexistují, funguje zde zatím jen první krok v přípravě těchto látek, tedy vytváření plastových plíšků. Látku proto vozíme ze zahraničí, především z Německa, samotné výrobky jsou pak ryze české.

Vaše produkty navrhuješ sama, nebo ti s tím někdo pomáhá?

Spolupracuji se třemi českými ilustrátorkami a grafičkami a společně dáváme dohromady nové vzory. Na střihy obojků existují již několik let standardizované postupy tak, aby ten obojek vydržel nějakou zátěž, takže střihy původně naše nejsou. Co se týká kšír, tak ty jsou hodně podobné konkurenci, ale snažíme se do nich při výrobě vkládat i naše originální prvky a tím je vylepšovat.

Pro nepejskaře jako jsem já. Jaký je rozdíl mezi obojkem a kšírem?

Ten největší rozdíl je, jak obojek nebo kšír snáší tvůj pes. Hodně záleží, jak se pes chová a jak tahá. Když pes tahá hodně, tak jsou lepší kšíry, aby psovi nebraly moc síly na krku. Kšíry jsou z tohoto pohledu zdravější, protože mohou zabírat celou přední částí těla.

Jaké další produkty vyrábíte mimo obojků a kšírů?

Vyrábíme vodítka, šátky, jak pro pejsky, tak pro jejich páníčky, aby se společně mohli sladit, nově máme zařazené i trička, které si sice sami nevyrábíme, ale jsou tkané z organické bavlny a biobavlny tak, aby naplňovala vizi naší značky.

Jak se stalo, že ses rozhodla založit si vlastní značku?

Před 4,5 lety jsem si pořídila pejska. Abych s ním mohla trávit doma více času a nemusela jsem ho opouštět, když jdu do práce a aby mně to nebylo líto, tak jsem se musela nějak zařídit a podnikání proto bylo ideální. Samozřejmě, že to ale nešlo tak hladce.

Jak velký máš tým?

Hlava značka jsem já, mám spoustu lidí okolo, kteří mi pomáhají a za to jim patří obrovské díky. Těším se, že brzy značka poroste a budeme pořádný tým skvělých lidí, které bude přesně toto bavit a naplňovat.

Jaké jsou plány Re.Bruns na rok 2021?

Určitě se chystáme představit zase nové vzory na našich produktech. Hlavním cílem na rok 2021 je však postupná expanze na nové evropské trhy. Zrovna přemýšlíme, jakou cestou se vydáme, zda přes velkoobchodní partnery, nebo to zkusíme sami třeba přes sociální sítě. Také chceme rozšiřovat prodeje u českých prodejců v kamenných pobočkách, kteří mají stejný ekologický náhled na svět a podnikání jako my, určitě se ale nebudeme cpát ke všem, sami si vybíráme, kdo nás může prodávat a kdo ne.

Proč ses rozhodla vstoupit do Point One?

Měla jsem obchodní schůzku s Matyášem z Dogsie, který se v Pointu již nějaký čas pohybuje. S Matyášem jsme si povídali, jak to v Point One chodí a že by to mohla být dobrá příležitost, jak se posunout dál. Tak jsem se přihlásila a byla jsem vybrána, což je skvělé.

Jsi v inkubátoru krátce, teprve necelé 2 měsíce. Je něco, co tě zde překvapilo? Cos nečekala?

Asi ani ne. Jedním inkubátorem jsem již prošla (inkubátor VŠEM), takže jsem trošku tušila, do čeho jdu. Moc se těším, až se zdejší aktivity rozjedou naplno a až se budeme moct konečně potkávat na živo.

Máš už teď svého oblíbeného mentora či mentorku?

Můj mentor je Ondřej Homola. Zatím jsme neměli moc času společně pracovat, ale cítím, že mi Ondra může ze svých bohatých zkušeností dost předat.

Co bys doporučila lidem, kteří o podnikání uvažují, ale zatím nenašli odvahu se do něj pustit?

Mně to trvalo 2 roky, než jsem se rozhodla, že to fakt chci. Dostala jsem se do stavu, že jsem byla naštvaná sama na sebe, že o tom jen mluvím, takže tohle byl ten impuls. Řekla jsem si, že buď můžu jít do práce a pracovat a vydělávat peníze někomu jinému, nebo můžu zkusit vytvořit něco vlastního a třeba to dopadne. Tohle je taková moje srdcovka, takže myslím, že u toho docela dlouho zůstanu. Takže bych poradila, že pokud cítíte tu svou srdcovku, určitě to zkuste.

Moje další rada je, že musíte poznat i když to ten správný nápad není. Člověk tomu musí věnovat všechno, musí to být váš život. Pokud tomu dáte třeba jen jednu třetinu, tak se to většinou nepovede.

 

Moc díky Victorio za rozhovor, ať se ti s Re.Bruns daří a ať ti Point One pomůže k vysněným úspěchům.

Autor: Petr Kopeček

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.